FJØSET

Et lunt og fint lokale med god takhøyde, peis og rom for god atmosfære til din begivenhet.

  • Et 300 år gammelt fjøs over to etasjer, med den gamle takkonstruksjonen vel bevart. Store grøntområder på forsiden av lokalet, og mulighet for å anvende den gamle møkkakjelleren dersom det blir regn.

    Ved nøkkelleie til selskap:

    Du overtar lokalet kl 13 samme dag og leverer det tilbake ferdig ryddet kl. 10.00 påfølgende dag.

    Ved lokalleie til bryllup:
    Du overtar lokalet kl 13.00 fredag og leverer det tilbake ferdig ryddet kl. 14.00 søndag.

    • Kapasitet til 100 gjester

    • Hoveddrommet 120 kvm

    • Musikkanlegg og projektor

    • Servise, glass, stoler, rektangulære bord inkludert i leien

    • Gode kjøle-og kjøkkenfasiliteter

    • To toaletter

    • Isolert så du kan holde selskap hele året

    • Nøkkelleie:

      Du kan du ta med mat og drikke som du selv ønsker. Utvask av overflater er inkludert.

    • Full pakke:

      Vi skreddersyr dagen og blir enige om meny i forkant. Du kommer til dekket bord og kan dra hjem når selskapet er over, uten å tenke på mer enn å få med eventuelle gaver hjem. Personale, runde bord (hvis ønskelig), duker og servietter er inkludert ved full pakke.

  • Prisene varierer ut fra type selskap, antall personer, sesong og type leie.

    Vi leier ut på to måter:

    • "Nøkkelleie" hvor du ordner rigg og rydd selv. Du kan da ta med egen mat og drikke

    • "Full pakke" hvor du kommer til dekket bord og lar oss ta hånd om resten. Mat og drikke bestilles via oss.

    Ta kontakt og gi en beskrivelse av når du ønsker selskap, hvor mange gjester og spesielle ønsker, så gir vi deg et tilbud.

  • Ved "nøkkelleie" kan du benytte deg av valgfri leverandør av mat og ta med egen drikke.

    Ved "Full pakke" bestilles mat og drikke via oss. Vi benytter oss av gode leverandører, og vi kan tilpasse tilbudet ut fra hva du ønsker. Vi har alltid god dialog og blir enige om hva vi serverer av både mat og drikke i forkant av ditt arrangement, slik at du selv får sette preg på selskapet.

LÅVEN

De perfekte rammene for den store dagen. Lokalet ligger på bakkeplan med overbygg og plass til velkomst.

  • Stort og lyst lokale med gamle detaljer og treverk som gjør stemningen myk og behagelig. Stort takoverbygg ved inngangspartiet og alt på ett plan.

    Ved nøkkelleie til selskap:

    Du overtar lokalet kl 13 samme dag og leverer det tilbake ferdig ryddet kl. 10.00 påfølgende dag.

    Ved lokalleie til bryllup:
    Du overtar lokalet kl 13.00 fredag og leverer det tilbake ferdig ryddet kl. 14.00 søndag.

    • Kapasitet til 150 gjester

    • Hoveddrommet 165 kvm

    • Servise, glass, stoler, rektangulære bord, musikkanlegg og projektor inkludert i leien

    • Stort kjøkken og gode kjølefasiliteter

    • Fire toaletter

    • Isolert så du kan holde selskap hele året

    • Stort uteområde og takoverbygg på deler av uteplassen

    • Nøkkelleie:

      Du kan du ta med mat og drikke som du selv ønsker. Utvask av overflater er inkludert.

    • Full pakke:

      Vi skreddersyr dagen og blir enige om meny i forkant. Du kommer til dekket bord og kan dra hjem når selskapet er over, uten å tenke på mer enn å få med eventuelle gaver hjem. Personale, runde bord (hvis ønskelig), duker og servietter er inkludert ved full pakke.

  • Prisene varierer ut fra type selskap, antall personer, sesong og type leie.

    Vi leier ut på to måter:

    • "Nøkkelleie" hvor du ordner rigg og rydd selv. Du kan da ta med egen mat og drikke

    • "Full pakke" hvor du kommer til dekket bord og lar oss ta hånd om resten. Mat og drikke bestilles via oss.

  • Ved "nøkkelleie" kan du benytte deg av valgfri leverandør av mat og ta med egen drikke.

    Ved "Full pakke" bestilles mat og drikke via oss. Vi benytter oss av gode leverandører, og vi kan tilpasse tilbudet ut fra hva du ønsker. Vi har alltid god dialog og blir enige om hva vi serverer av både mat og drikke i forkant av ditt arrangement, slik at du selv får sette preg på selskapet.

Har du spørsmål angående ditt arrangement?

  • Ja, selvfølgelig! Vi har i hovedsak tid hver formiddag, og ellers visningstid onsdag og torsdag ettermiddag. Ta kontakt, så finner vi et tidspunkt.

  • Vi har parkeringsplass til ca 15 biler for fjøset og ca 20 biler for låven. Du må parkere på den plassen som hører til det lokalet du skal i. Biler må hentes innen kl 11 påfølgende dag.

  • Ja, busstoppet er i kort gangavstand fra gården. 250 bussen tar deg til Oslo også nattestid. Du kan gå av på Hval hvis du vil gå på gangvei. Velger du å gå av på Syverstad får du en kortere og fin tur gjennom skogen, men husk gode sko og lukk porten etter deg, slik at ikke sauene kommer ut.

  • Begge lokalene er godt utstyrt med servise fra Porsgrund porselen og glass fra Schott Swiesel. Når du leier hos oss er også bord og stoler inkludert, samt projektor og musikkanlegg.

    Vi har også en del tillleggsutstyr til leie.

  • Vi har godt samarbeid med cateringselskap som vi benytter oss av når vi ønsker velkommen til ditt arrangement. Leier du kun lokale, står du fritt til å velge catering selv.

  • Leier du "nøkkelleie" kan du gjerne lage mat selv og ta med deg til lokalet. Kjøkkenet er ikke lagt opp til produksjon av mat, men oppvarming og tilberedning av mat som catering i hovedsak har laget på eget kjøkken.

  • Hvis dere ønsker full pakke, hvor vi rigger, rydder og ordner for dere, må dere kjøpe drikke via oss.

    Leier dere kun nøkkelleie og organiserer selv, kan dere også ta med egen drikke.

  • Utendørs kan du holde selskap til kl 23.00 og innendørs skal musikken skrus av kl 02.00

  • Ved full pakke er både planlegging og servering inkludert.

    Ved nøkkelleie kan du leie servitører via oss, som kjenner lokalet godt og hjelper deg under selskapet.

  • Ja, vi har både runde bord, utebord, benker, tyll og lyslenker og annet utstyr til leie. Ta kontakt hvis du har behov for tilleggsutstyr.

  • Ja, det er mulig å ha vielse utendørs. Det tilkommer et lite gebyr for denne typen bruk av uteområder.

  • Det er flere hoteller i nær avstand til gården. Holmen fjordhotell ligger i gangavstand, og Leangkollen og Scandic en kort kjøretur unna.

Er du klar for å ha ditt arrangement hos oss?

Send oss en forespørsel, så svarer vi innen 24 timer.

Previous
Previous

Møter og konferanser

Next
Next

Minnestund